TEDDY EDDIE

 

Witamy na stronie poświęconej metodzie TEDDY EDDIE. Miło nam poinformować, że nasza szkoła jest jedynym w okolicy akredytowanym centrum tej unikalnej metody!

Teddy Eddie został stworzony przez trzy mamy anglistki, które latami prowadziły szkoły językowe. Pewnego dnia zdecydowały one stworzyć swoją własną, autorską metodę do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku 2-7 lat. Dlaczego?

Diana, Magda i Ola wierzyły, że uczenie maluchów języka obcego ma sens, zawsze traktowały dzieci poważnie i nie były w stanie znaleźć na rynku pozycji, która zaspokajałaby wszystkie ich oczekiwania. Po pierwsze pod względem merytorycznym – są nauczycielami i metodykami, po drugie pod względem formy zajęć – wszystkie autorki to mamy, które doskonale wiedziały, czego ich dzieci potrzebują.

Pewnego dnia narodził się więc Miś Teddy Eddie, a wokół niego metoda do nauki angielskiego dla dzieci niepiszących, która może być realizowana przez kilka lat. Udało się połączyć świetną zabawę z prawdziwą nauką, a dzieci dostały szansę kontynuacji i pokonywania kolejnych stopni zaawansowania.

Autorki dołożyły wszelkich starań, aby metoda Teddy Eddie była ciekawa nawet dla najbardziej wymagających urwisów. W tym celu testowały każdy utwór na… swoich dzieciach. Szczególna pieczołowitość dotyczyła MATERIAŁÓW AUDIO: piosenek i historyjek. Wszyscy wiemy, że warto aby dziecko słuchało nagrań najlepiej kilka razy dziennie, ale co zrobić, żeby chciało słuchać po raz kolejny? Nagrania muszą być interesujące same w sobie – nie mogą to być starodawne piosenki bez wyrazu. Za to w historyjkach musi się coś dziać, inaczej dziecko traci zainteresowanie i woli oglądać kreskówki w telewizji.

Poza tym, bardzo ważne dla trójki wymagających mam, było stworzenie AMBITNEJ metody. Zniechęcone książkami, w których zawartość językowa była znikoma, a dziecko przez cały rok „uczyło się” kilkunastu słów, postanowiły prawdziwie „zanurzyć” dzieci w języku: stąd dużo historyjek, dużo teksu w piosenkach, słowa zawsze uczone W ZDANIACH i w kontekście. Wszystko po to, aby dosłownie bombardować dzieci językiem we wszystkich jego postaciach.

Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że to właśnie w naszej szkole dzieci będą mogły korzystać z metody Teddy Eddie!

TE_1 TE_2

 

 

 

 

 

 

 

OPIS KURSU

Teddy Eddie to licencjonowana metoda nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 2 – 7 lat, której głównym założeniem jest łączenie prawdziwej nauki z doskonałą zabawą. Dlatego też zajęcia są pełne prawdziwego, komunikacyjnego użycia języka, który uaktywniany jest poprzez to, co dzieci lubią najbardziej: gry, zabawy ruchowe, piosenki, historyjki, słuchowiska, karty obrazkowe. Autorki metody czerpały inspirację z obserwacji własnych pociech, będących właśnie w wieku przedszkolnym. To one były pierwszymi, bardzo wymagającymi recenzentami.

NAJWIĘKSZE ZALETY KURSU

Koniec z nauką pojedynczych słówek, nareszcie dzieci uczą się mówić całymi zdaniami! Metoda Teddy Eddie powstała w odpowiedzi na pewien niedosyt ze strony rodziców, nauczycieli, a nawet samych dzieci. Skarżyli się oni na to, że w większości kursów dla małych dzieci jest tak mało mówienia. U nas zajęcia organizowane są w taki sposób, aby dzieci miały szansę przyswoić wiele elementów obcej mowy w podobny sposób, jak uczyły się języka ojczystego. Język angielski traktowany jest na zajęciach jako środek do komunikowania się, także w poleceniach i instrukcjach.

Wyjątkowe zajęcia pełne są humoru i niespodzianek! Pierwszym celem metody jest zadowolenie dziecka – żeby polubiło naukę języka obcego, chętnie przychodziło na lekcje i pewnie czuło się w środowisku innych dzieci. Motywem przewodnim jest Miś Eddie, który pewnego dnia wyskakuje z kolorowej skarpety, by wraz z dziećmi przeżyć mnóstwo przygód w bajkowym świecie języka angielskiego! Ponadto, zajęcia są pełne gier i zabaw, zarówno klasycznych, jak i zupełnie nowych. Tematyka zajęć jest także bliska dzieciom, co powoduje, że nigdy się nie nudzą.

Zajęcia prowadzą specjalnie wyselekcjonowani lektorzy, posiadający predyspozycje do pracy z uczniem w wieku przedszkolnym, a przede wszystkim kochający małe dzieci. Oprócz tych naturalnych zdolności, nasi lektorzy przechodzą cykl szkoleń i znajdują się pod stałą opieką metodyczną.

Bardzo ważnym aspektem metody Teddy Eddie jest stały kontakt lektora z rodzicami, którzy mogą liczyć na: lekcje otwarte, bieżące informacje po każdych zajęciach na temat przerabianego materiału, cotygodniowe maile z podsumowaniem uczonych elementów i propozycjami powtórek z dzieckiem w domu oraz pisemne raporty o postępach dziecka (co semestr).

Ta ambitna metoda pozwala na przyswojenie wyjątkowo dużej liczby słów i zwrotów; bazuje na niezliczonych tekstach oraz materiałach multimedialnych. Rymowanki i piosenki zostały napisane specjalnie dla Teddy Eddie, a ich słowa zawierają struktury wprowadzane na zajęciach.

Teddy Eddie jest bogaty także pod względem liczby elementów wchodzących w skład zestawu ucznia. W kolorowej i bardzo trwałej teczce mały uczeń znajdzie: oryginalny, pełen treści podręcznik, płytę CD z mnóstwem nagrań, kod dostępu do Placu Zabaw, czyli bogactwa gier i zabaw online, mini-książeczkę z sekretnymi słowami i multiROM deDOMO. A dla rodzica? Bardzo szczegółowy poradnik zawierający informację o przerabianym materiale oraz pomysły na zabawy językowe z dzieckiem w domu. Na koniec roku każdy nasz kursant otrzymuje oficjalny dyplom i małą nagrodę pokazującą ogrom opanowanej wiedzy.

TE_3 TE_4

 

 

 

 

 

 

 

CO WYRÓŻNIA METODĘ TEDDY EDDIE?

→ łączymy PRAWDZIWĄ NAUKĘ Z DOSKONAŁĄ ZABAWĄ (traktujemy bardzo poważnie nauczanie dzieci, ale ich nie przemęczamy i nie zanudzamy)
→ zasady LICENCYJNE stoją na straży wysokiego standardu realizacji kursów i odpowiedniego przygotowania nauczycieli
CAŁOŚCIOWY program pozwalający na KONTYNUACJĘ nauki do 7 roku życia (na rynku prawie brak kursów na wyższych poziomach dla np. 6 czy 7-latków)
→ wyjątkowo BOGATY ZESTAW UCZNIA, pozwalający rodzicom na kontynuowanie zajęć z językiem W DOMU W PROSTY, NIEWYMAGAJĄCY SPOSÓB (np. włączenie nagrań czy aplikacji Playground)
→ bardzo ELASTYCZNY jeżeli chodzi O WIEK, POZIOM, UMIEJĘTNOŚCI I PREDYSPOZYCJE dzieci – nawet w mieszanych grupach każde dziecko wyciągnie maksymalnie dużo korzyści (od osłuchania się, poprzez uczenie się rozumienia i reagowania, do umiejętności komunikacyjnych)
→ postać EDDIEGO I SKARPETY jako motywy przewodnie
→ program NIE JEST NUDNY – dzieci naprawdę LUBIĄ ZAJĘCIA, postaci opowiadań i humor, który przemawia do właśnie tej specyficznej grupy wiekowej
→ nieporównywalne z żadnym innym programem BOGACTWO JĘZYKOWE – mnóstwo opowiadań, tekstów, słuchowisk stwarza możliwość „zanurzenia się” w języku – dziecko przyswaja tyle, na ile jest gotowe (podobnie jak w języku ojczystym). Uwaga: nikt NIE ZMUSZA DZIECKA DO SZKOLNEJ FORMY UCZENIA SIĘ i odrabiania lekcji!
→ dzieci uczą się SŁOWNICTWA W KONTEKŚCIE ZDAŃ, TEKSTÓW I SYTUACJI, a nie jako serii pojedynczych słówek

TE_6 TE_5

 

 

 

 

 

 

 

CZY WARTO UCZYĆ JĘZYKA OBCEGO MAŁE DZIECI?

WPŁYW NA OGÓLNY ROZWÓJ

Nauka języka obcego rozwija strategie uczenia się oraz pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy dziecka. Poszerzamy horyzonty naszych malców, jak również kształtujemy w nich świadomość społeczną i kulturową, co jest niezmiernie ważne w dzisiejszym zglobalizowanym świecie. Nauczanie języka wśród dzieci przedszkolnych odbywa się zawsze w formie zabawy, co sprawia, że jest to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę bez wysiłku. W późniejszym wieku jest to niestety często trudne do osiągnięcia, dzieci rozpoczynające naukę w systemie szkolnym nierzadko zniechęcają się, szczególnie, gdy nauka to siedzenie w ławkach i dość sztywne wypełnianie poleceń nauczyciela, co często się zdarza.

ROZWÓJ JĘZYKOWY

Młodsze dzieci zdecydowanie lepiej radzą sobie z opanowaniem systemu fonologicznego, czyli dźwięków, nowego języka. Ponieważ ich aparat mowy jest jeszcze elastyczny, prawdopodobne jest, że przyswoją naturalną angielską wymowę i intonację, co z kolei wpływa bardzo pozytywnie na umiejętność rozumienia ze słuchu. Im starszy uczeń, tym trudniej jest mu nabyć tę umiejętność. Natomiast dzieci w wieku przedszkolnym stosunkowo szybko przyzwyczajają się do brzmienia obcej mowy i bez większego wysiłku uczą się rozumieć np. nauczyciela mówiącego do nich po angielsku, czy nagrania, nawet jeśli wszystkiego z początku nie rozumieją, nie jest to dla nich przeszkodą. Dzieci w wieku przedszkolnym są wciąż w trakcie uczenia się języka ojczystego, a nauka dwóch języków jednocześnie (języka ojczystego i obcego) jest korzystna, gdyż podnosi dziecięcą świadomość językową oraz wpływa korzystnie na rozwój obu półkul mózgowych.

KORZYŚCI KOMUNIKACYJNE

Dzieci bardzo szybko akceptują fakt, że angielski służy do komunikowania się i dlatego nauka języka nie jest dla nich sztuczna, a naturalna potrzeba komunikacji sprawia, że odpowiednio zachęcone chętnie podejmują próby wysłowienia się w języku obcym. Młodsze dzieci są znacznie mniej skrępowane i onieśmielone niż starsi uczniowie, dlatego nie odczuwają wstydu, gdy popełniają błędy lub próbują się porozumieć. Malcom nie przeszkadza, jeżeli w wypowiedziach pojawiają się słowa lub fragmenty dla nich nie zrozumiałe (oczywiście o ile nie zaburzają istoty przekazu). Są wręcz do tego przyzwyczajone, bo wciąż jeszcze uczą się języka ojczystego. Jest to strategia, której opanowanie nie przychodzi łatwo starszym uczniom.

RZECZYWISTOŚĆ NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO

Biorąc pod uwagę ograniczony czas, jaki można poświęcić na naukę języka obcego (zwykle nie więcej niż dwa razy w tygodniu), im szybciej dziecko ją rozpocznie, tym więcej czasu przeznaczy na opanowanie tego języka, co z kolei prowadzi do osiągnięcia wyższego poziomu zaawansowania. Ze względu na zabawową formę zajęć dzieci są pozytywnie nastawione do angielskiego, który często staje się ich ulubionym przedmiotem. Wzmacnia to motywację wewnętrzną dzieci i gwarantuje lepsze wyniki w dalszej nauce. Dzieci w wieku przedszkolnym nie muszą jeszcze martwić się systemem edukacyjnym i tym, że język obcy jest także przedmiotem w szkole, gdzie czasami ważniejsze są oceny od umiejętności. Dzięki temu można stawiać dzieciom cele ściśle komunikacyjne i pozwolić im uczyć się w bardziej spontaniczny i naturalny sposób.

Tak więc, z każdej strony: warto by dziecko zaczęło uczyć się języka obcego w momencie, gdy jeszcze nie do końca samo wie, że się uczy!

teddy_eddie-opis